Saturday, April 3, 2010

Adakah aku x pandai??

Salam...
Hari ini aku malas nak pikir saintifik.nak sempoi plak.Dh letih pikir seharian.Dari pagi tadi sehingga kire2 pukul 5 tadi aku berlari ke seluruh pelusuk daerah UTP untuk menyiapkan kerja yg tertangguh.Letih gak ar sbb saje nak bersenam skit.Naik basikal g bt keje. (Cari penat..hehehe). Oklah,lepas pukul 5 berlari dlm hujan nak blk bilik cepat sbb ada bnd tertangguh lg.Sambil2 rehat selepas bermain hujan ada la masa rehat kejap lepas sembahyang Asar.Malam ada lepak2 dgn geng...hehehe.
Sambil2 rehat 2 aku terpikir satu benda yg memang aku selalu pikir."Aku ni mmg x layak nak dpt 4.00 dlm stdy ke???"Dari MRSM dulu lg aku pikir sbb x pernah jejak nombor 2 pabila keputusan keluar.Jadi bermulalah perjalanan berangan aku.Dengan memasang lagu yang rock kapak,aku memikir semula.Mmg aku ni x layak pun aku rs sbb satu perangai aku yang suka bt keje sama tahapnya dgn orang biasa.Akau rasa aku xkan blaja pape klu aku dh tau aku dh blaja sama mcm org lain blaja.Itu faktor utama yang aku kata aku x kan jejak angka 4.00 klu aku masih x berubah.
Jadi apa yg aku perlukan?Masa?orang lain?kekuatan dalaman?aku pun xtau.Tp misi aku untuk semester Januari 2010 ini adalah

" 4.00 is not impossible eventhough you got thousand of commitment"

Adakah slogan semester ini akan berjaya???Aku pun x boleh nak menjawabnya.Kita tunggu dan lihat ajelah.Namun walau x dpt capai,paling tidak aku menuju ke arah tersebut.InsyaAllah.Sama2 kite pelihara iman dan kekuatan dalam kita agar sentiasa redha dgn apa yg ditentukanNYA setelah berputih tulang membanting keringat.

Semoga Berjaya di mana sahaja...

No comments:

Post a Comment