Thursday, April 15, 2010

Ku Terima Takdirnya

Bismillah...

Pagi ini saya diberikan kekuatan untuk meneruskan segala usaha yang telah dibuat.Pabila meneliti dan menyusuri laman sesawang yang disediakan oleh pihak universiti,saya begitu gembira dan ada juga sedihnya...Kenapa saya gembira???Tunggu di perenggan seterusnya...hehehe...di hening pagi ini,diriku berasa serba salah.tak tahu apa perasaan yang sepatutnya diluahkan akan tetapi terima kasih kepada sesiapa yang terlibat....

Dahulunya,ketika ku menjejakkan kaki di bumi UTP ini,diri ini adalah insan yang tidak punya apa2.bagai tiada nilai di sisi masyarakat kerana tidak mengenali manusia sekeliling.Yang ku ada hanyalah pemikiran dan berserah kepada-NYA untuk memandu saya dalam perjalanan.Dengan idea yang dikurniakan oleh-NYA,diri ini meneruskan perjalanan dan liku kehidupan di dunia baru.Pabila ku menyertai pelbagai program yang dijalankan walaupun baru umur setahun jagung di bumi UTP,ia telah membuahkan banyak buah fikiran yang hanya diri ini yang tahu.Maka timbullah suara2 sumbang mengatakan aku gila program...dalam hati ini bermonolog "lantak korg ar nak cakap apa janji aku dapat sampaikan apa yang aku nak". Setelah hampir 2 tahun bergelut dalam arena program ini aku dapat melihat serba sedikit hasilnya.

Di sini aku begitu gembira kerana banyak idea aku digunakan dan direalisasikan dalam universiti ini akan tetapi aku agak sedih kerana bukan kudratku sendiri yang menguruskan segala idea tersebut  kerana diri ini hamba yang lemah.Diri ini kerdil dan hanya tidak berdaya untuk menguruskan segalanya.Aku berterima kasih kepada sesiapa yang merealisasikan segala idea yang aku berikan secara langsung atau tidak langsung.mmg dalam hati ini juga berbisik "kenapa aku tidak melakukan semua ini".Jawapannya mudah.aku tiada daya merealisasikannya....Hanya DIA yang tahu perasaan ini.

Terima kasih kepada yang membantu pelajar lain dengan menyebarkan kertas final paper,terima kasih kepada yang menjalankan aktiviti yang melibatkan alam sekitar dan terima kasih kepada sesiapa yang masih memperjuangkan kemaslahatan agama,bangsa dan negara juga alam sekitar.

Seorang pemimpin tidak memikirkan kepentingan peribadinya sendiri akan tetapi mementingkan keperluan para ahli pimpinannya...

No comments:

Post a Comment