Thursday, April 8, 2010

Kelemahan Diri

Bismillah...

Terasa diri ini sangat teruk kerana apa yang dilakukan semua tak menjadi.Mungkin ini ketentuan-Nya tetapi mungkin inilah balasan kepaa diri ini yang leka dan alpa dengan permainan dunia sehingga aku mengabaikan perkara-perkara penting dalam hidupku.Wahai sahabatku,maafkan diri ini jika ada ku kasari dirimu dalam tidak kesedaranku. Wahai rakan,maafkan aku jika aku tersalah dan menyusahkan dalam gerak kerja ku. Wahai hati, aku terabai kamu sehingga aku melebihkan akal dalam setiap langkahku.

Penyesalan ini mungkin sudah terlambat dan mungkin tiada kemaafan untuk semua ini tapi ku hanya berharap agar semuanya dimaafkan oleh sahabat2ku. Hati ini sedih melihat jasad terkontang-kanting melakukan kerja dunia,mengabaikan ibadah akhirat. Apa yang nak jadi dengan diri ini.Sungguh hina kurasakan diri ini.Ya Allah,hanya pengampunan dari Mu aku berharapa. Pertolongan dari Mu aku dambakan. Peringatan dari Mu aku perlukan jika aku terleka. Moga kau dampingi diri ini dengan orang2 yang sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...

Penyesalan tiada gunanya tetapi taubat yang ku pinta. Langkah perubahan yang aku ambil. Pandulah aku dalam jalan RedhaMu, Ya ALLAH...

Ameen...

No comments:

Post a Comment