Monday, April 12, 2010

Dunia Perniagaan

Bismillah...


Hurm...tajuk hari ini.Apa yang dimaksudkan dengan perniagaan?Perniagaan adalah proses jual beli barang. Kalau dilihat dai segi luaran,perniagaan adalah suatu urusniaga yang bertujuan untuk memperoleh keuntungan dan juga mengembangkan penjualan di serata tempat. Akan tetapi, jika kita ingin berjaya,kita perlu memikirkan lebih jauh dan kreatif.Ini adalah pemikiran sebagai usahawan.Kita tidak boleh hanya berada dan berharap dengan keuntungan dan produk yang sama.Kita perlu berfikiran lebih kreatif bagi mengikut situasi dan keperluan semasa.Kita perlu memikirkan perjalanan perniagaan dalam jangka masa yang panjang.Bukan keuntungan masa pendek dan terhad.

Di sini saya ingin mempromosikan sedikit tentang hal perniagaan Islam. HPA adalah salah satu syarikat yang mengeluarkan produk yang halal. Jadi dengan perlaksanaan perniagaan ini,saya perlu lebih kreatif untuk menerobos sempadan minda para pelajar terutamanya dan juga belia untuk sedar bahawa kita perlu mencari makanan yang halal dan jauh dari syubhah(was-was).

Di sekitar kita terdapat pelbagai makanan yang tidak di yakini kehalalannya akan tetapi HPA telah menyediakan alternatif kepada para pengguna untuk menggantikan segala barang yg syubhah dengan yang diyakini halal. Ini adalah salah satu langkah untuk mewujudkan ummah yang terbilang.Setiap apa yang kita makan akan menjadi darah daging kita.Jika banyak makanan yang dimakan tidak diyakini kehalalannya maka segalanya akan menjadi darah daging kita dan ini sekali gus menyebabkan kita susah untuk menerima ilmu dan juga rezeki.

Oleh itu kita perlu berusaha dalam mencari makanan yang halal dan memberikan alternatif kepada para pengguna untuk mendapatkan bahan makanan yang halal.Oleh itu,HPA adalah salah satu alternatif yang terbaik untuk diperkembangkan.Jika anda berminat menjadi pengedar atau berminat untuk mempromosikan produk ini dalam komuniti anda boleh menghubungi saya di talian tertera...0194306456...

No comments:

Post a Comment