Monday, October 11, 2010

Walimatulurus:Perkahwinan Firdaus Dan Aida

Bismillah...

Setelah tamat pengiraan undi untuk Pilihan Raya Kampus pada hari khamis yang lalu, aku bergegas menyiapkan segala assignmen walaupun tak siap sepenuhnya kerana aku pada hari sabtu dan ahad akan diadakan majlis pernikahan dan persandingan mempelai bernama Muhammad Firdaus bin Jamil dan Nur Aida binti Samiun di Jelapang. Hari sabtu aku bergegas ke sana.Dah lama tak jumpa keluarga yang tersayang.Lepas raya haritu adalah yang terakhir.



















Persiapan dah siap dilakukan pada ketika aku sampai di 'homestay' tempat keluarga aku menginap.Hanya nak kemas-kemas dan menyiapkan apa yang patut sahaja untuk majlis pernikahan pada malam tersebut.Sebelum Isyak,pihak rombongan lelaki bergerak ke masjid untuk solat Isyak di masjid berdekatan.Majlis pernikahan dilaksanakan di rumah pengantin perempuan.Alhamdulillah, pada malam hari Sabtu (9/10/10) pada jam 9.10 malam pasangan mempelai ini diijabkabulkan.Bertambah ahli keluarga aku pada hari itu.Keluarga pihak perempuan ni,salah seorang dari saudaranya adalah kawan karib emak aku.jadi memang dah rapat.Itulah manisnya persahabatan jika di jaga dan dihargai. Kawan sampai jadi besan...hehehe.

Keesokan harinya,berlangsung majlis persandingan dan aku jadi pengapit.Pengalaman pertama ni,takut gak tp relaks aje. Meriah majlis pada hari tersebut,Kehadiran rakan-rakan dari kedua2 belah pihak mempelai dan sanak saudara memriahkan lagi keadaan.Memang riuh rendah la.Kawan aku yang datang,Nuar,izzat, roy n alan.Terima kasih kerana dapat memenuhi jemputan.seronok tengok semua orang gembira pada hari tersebut. Ini serba sedikit kemeriahan suasana di majlis persandingan.Gambar banyak kabur.tak boleh nak upload.


























Setelah tamat majlis dalam pukul 3.30 petang, pihak keluarga lelaki mengundur diri.Tapi pengantin lelaki tak blk sekali ke rumah penginapan.Nak duduk dgn family baru lama skit kot.hehehe. setelah berbalas hantaran dan semuanya siap,kami beransur pulang. Aku pun bergerak pulang ke UTP bersama kawan2 yang datang sbb family aku kata nak blk malam itu juga dalam pukul 8 malam.Tetiba abang aku x bg balik lg.suruh balik pagi hr isnin.Kalau aku tau,x blk lg la aku.Baik aku tido sana jg...Dh la lama x blk langkawi. Pada 30/10/2010 akan diadakan kenduri di rumah pihak lelaki iaitu di langkawi. Masa itu aku akan usaha juga balik walau ada banyak keje nak kena bt dalam minggu itu...dapatkah aku pulang ke Langkawi setelah hampir satu tahun tidak menjejak kaki ke pulau tercinta itu?Kita tunggu saatnya 2 minggu dari sekarang...Semua dijemput hadir,sape nak pegi bgtau ye...

Wallahualam...

2 comments:

  1. Tahniah... Dah ada orang baru dalam keluarga. Enta bila la ya Fitri? ^^

    ReplyDelete
  2. ana lambat lagi kot,calon pun xde lagi...hehehe

    ReplyDelete