Sunday, October 3, 2010

Malam Pengenalan Calon Pilihan Raya Kampus 2010

Bismillah...

Semalam pada tanggal 2 Oktober 2010 telah diadakan Malam Pengenalan Calon Pilihan Raya Kampus. Di sini para calon memperkenalkan diri serba sedikit beserta dengan manifesto yang dikatakan hanya janji kosong.Ingin saya Tegaskan di sini bahawa manifesto bukan sekadar janji kosong jika saya diberikan peluang dalam kepimpinan pada tahun hadapan.

Serba sedikit tentang manifesto saya yang telah dibacakan semalam:


"Enhancing the Quality" is my vision if i'm be selested as MPPUTP 2010/2011. In order to achieve the vision,I have already divided it into three main aspect:

1. Learning Facilities: to improve the equipment and the facilities qualities in the UTP which can result in the quality of learning culture.

2. Students' Achievement: I would like to encourage the student to always eager to learn new things besides what are in the syllabus in order to prepare ourselves in the complex world situations nowadays. Increase the awareness of the student about their surrounding which are current issues inside or outside of UTP. The target that I can make the UTP students as the best graduate in Malaysia and worldwide.

3. Events: I really want to see the integration between races and between local and international students. We in UTP has a lot of events which have reach to 300 events in this semester.Can you all imagine how around 6000 students manage to organize such a big number of event in about 14 weeks? For me it is good but it not so advisable because if we have to many events,we cannot focused on the quality of that events.So,we can see by ourselves,what happen to all of these events.So I would like to take initiative to improve the quality of our events so that everybody can get benefits with the conducted events.

Apa yang telah saya tulis di atas adalah serba sedikit tentang manifesto saya yang akan saya usahakan dengan pengalaman yang telah saya timba agar menjadi kenyataan dengan bantuan semua pihak. Jika semalam saya punya tidak cukup masa menyatakan semua perancangan saya,mungkin di sini anda dapat lihat sendiri apa yang bakal menjadi panduan dalam saya memimpin di masa hadapan...InsyaAllah..

Akhir kata, Perdana Menteri tunggak kepimpinan negara, Mahasiswa tunggak kepimpinan Dunia. Mari sama-sama kita pupuk budaya masyarakat yang gemilang,berkualiti dan berdaya saing sejak dari dalam kampus agar kita dapat menjadi pemimpin-pemimpin yang bakal mencorak negara dan dunia di masa hadapan...

Allahualam...

No comments:

Post a Comment